Curiozitati despre stretching

Mentinerea mobilitatii si flexibilitatii atat a musculaturii cat si a tonusului sunt parti componente si indispensabile ale programului zilnic de recuperare fizica si intretinere a sanatatii organismului uman.

Stretching-ul poate fi compus din miscari simple/instinctive dar intr-un ritm
accelerat pe care le executam in orice moment al zilei (dupa o anumita perioada de repaus la birou, pentru relaxarea musculaturii, inviorarea de dimineata, etc), fiind recunoscute si sub numele de “incalzirea musculaturii”.

Aceste miscari ajuta la detensionarea incordarii musculare, actiune care implica lungirea anumitor sau multiplelor grupe musculare.

Aceasta metoda de stretching mai este cunoscuta si sub denumire de “stretching dinamic” (miscarea naturala a corpului).

Cateva exemple de stretching dinamic care pot fi realizate in orice imprejurari si momente ale zilei si care iti pot aduce pofta de viata, ar putea fi:

  • Rotirea umerilor;
  • Balansarea bratelor si a picioarelor:
  • Rotiri de bazin;
  • Exercitii de mobilitate.

O alta varianta a stretching-ului este oferita de miscarea de alungire si mentinere a pozitiei musculaturii. Pozitiile trebuie mentinute timp de 15-25 secunde , intr-o postura lejera adaptand respiratia relaxata.

Prin stretching-ul static se va produce relaxarea fizica, cat si psihica. Asadar, aceasta metoda poate fi inclusa in perioada de dupa antrenamentul de electrostimulare.

Daca vom include stretching-ul in rutina zilnica, vom remarca numeroasele beneficii oferite de acestea:

  • Imbunatatirea pozitiei corpului (corectarea posturii)
  • Imbunatatirea circulatiei ( prin stimularea circulatiei sangelui)
  • Mobilizam si imbunatatim flexibilitatea (evitam riscul supunerii de luxatii, ranire, estopand atrofierea musculaturii)
  • Relaxarea si starea de bine

Pastreaza-ti tonusul in acord cu mintea si astfel, sanatatea va fi vizibila atat pe interior cat si pe exterior!

May 12th, 2015|Fitness, Weights|